Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΒΑΕ ΠΡΟΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣ DPORT ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ


ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Προς:Υφυπουργό Εργασίας 


Του σωματείου εργαζομένων με την επωνυμία «ΕΝΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΣΤΙΣ ΠΡΟΒΛΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ» (ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π.), που εδρεύει στο  Ν. Ικόνιο Περάματος Αττικής (κτίριο ΣΕΜΠΟ γραφείο Π13) και εκπροσωπείται νόμιμα

Σε συνέχεια προηγούμενης συνάντησής μας με θέμα την ένταξη μας στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Ένσημα μας είχατε δεσμευτεί για την ένταξη μας αφού κα και η Διέυθυνση του ΙΚΑ μετά από επιτόπιο έλεγχο που πραγματοποίησε με επικεφαλή τον Κύριο Παπαχρήστου γνωμοδότησε υπέρ της ένταξης μας στα ΒΑΕ

Αντί αυτού δεν έχει πρεαγματοποιηθεί καμία ενέργεια από μέρους σας για την ικανοποίηση του δίκαιου αιτηματος μας.Την ίδια στιγμή  η κυβέρνηση σας φέρνει νομοσχέδιο με το οποίο  εξαιρεί όλους τους φορτοεκφορτωτές που εργάζονται στις λιμενικές ζώνες Πειραιά και Θεσσαλονίκης αποκλέιωντας τους έτσι απο την ένταξη τους στα ΒΑΕ, την ένταξη τους στο Μητρώο Α και Β και με εργασιακές σχέσεις οι οποίες καθορίζονται απο ατομικές συμβάσεις εργασίας αντι συλλογικών.

Η κωλλυσιεργία σας είναι χαρακτηριστική όσο καλοπροαίρετα και να τη δούμε για αυτό ζητάμε να πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ εσάς και αντιπροσωπείας του Σωματείου ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π.

Ο  Πρόεδρος                                                                                             Ο Γραμματέας

Μάρκος Μπεκρής                                                                             Σταύρος Μαγκαφας
















ΥΠΟΜΝΗΜΑ


Προς: Κύριο Πέτση Γεώργιο, Διευθυντή της Εταιρείας Dport


Του σωματείου εργαζομένων με την επωνυμία «ΕΝΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΣΤΙΣ ΠΡΟΒΛΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ» (ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π.), που εδρεύει στο  Ν. Ικόνιο Περάματος Αττικής (κτίριο ΣΕΜΠΟ γραφείο Π13) και εκπροσωπείται νόμιμα

Κύριε Πέτση το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π. σας απευθύνεται προκειμένου να ορισθεί  συνάντηση μεταξύ μας με σκοπό να συζητηθούν τα παρακάτω θέματα

1.      Συντήρηση , καθαρισμός μηχανημάτων. Σε πολλά ανυψωτικά μηχανήματα δεν μπορεί να πατηθεί εύκολα σε περίπωση ανάγκης το emergency

2.      Μέτρα προστασίας πάνω στα πλοία (υπάρχουν πλοία που δεν πληρούν τα μέτρα ασφαλείας με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν ζωές)Συγκεκριμένα γίνεται φορτοεκφόρτωση με ανοιχτά καπάκια καθώς πραγματοποιείται lashing κατά τη βραδινή βάρδια σε bay με ελλιπή φωτισμό.Πρέπει οι τεχνικοί ασφαλείας να ελέχουν αν τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας για να πραγματοποιούνται εργασίες(πχ κάγκελα προστασίας)

3.      Δεν υπάρχει τρόπος επικοινωνίας του 2ου με  την υπόλοιπη πόστα και ιδιαίτερα σε περίπτωση ατυχήματος

4.      Δεν έρχονται έξτρα άτομα όπως θα έπρεπε και απαιτεί η δουλειά με κύρια ευθύνη του Κέντρου που δεν προγραμματίζει σωστά την δουλειά του και έπειτα ευθύνη φέρουν και οι εργολάβοι.

5.      Επίσης πέρα απο το ότι δεν φροντίζεται να έρθουν επιπλέον άτομα , σε πάρα πολλές περιπτώσεις για καβοδεσίες η σύρματα πέρνετε τους 3ους από τις πόστες ακόμα και όταν υπάρχει lashing

6.      Επειδή γινόμαστε μάρτυρες ραγδαίας αύξησης των εργατικών ατυχημάτων και επαγγελματικών ασθενειών κυρίως μυοσκελετικών εξαιτίας της εντατικοποίησης της εργασίας πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα πρόληψης όπως να γίνει η πόστα πενταμελής

7.      Υπάρχει ελλιπής φωτισμός σε διάφορες περιοχές του λιμανιου που αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων

8.      Υπάρχουν περιοχές στις προβλήτες όπου έχουν πρόβλημα με αποτέλεσμα να μην γίνεται σωστά η στοιβαξία των εμπορευματοκιβωτίων λόγω ανωμαλειών στο δάπεδο

9.      Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στις Γ/Γ 39-40 λόγω ελλιπούς χώρου για να πραγματοποιούν οι οδηγοί ελιγμούς με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να έχουμε ατύχημα

10.  Πρέπει με ευθύνη της εταιρείας να γίνει καθολική η χρήση των κλωβών προστασίας από τα κουμάντα εναερίτες και να υπάρχουν πάντα στις γέφυρες όταν πρόκειται να εκτελεσθούν εργασίες σε ύψος.Επίσης πολλά από αυτά χρήζουν συντήρησης

11.  Η εκπαίδευση των νέων οδηγών και χειριστών φαίνεται ότι είναι ελλιπής σε θέματα ασφάλειας αφου έχουν παρατητρηθεί τα εξής φαινόμενα:Στα μηχανήματα οι χειριστές να έχουν τα κουτιά κρεμασμένα πάνω από τους οδηγούς και στις νταλίκες οι οδηγοί προκειμένου να προλάβουν να κάνουν κινήσεις να μην τηρούν τη σηματοδότηση εντός λιμανιου

12.  Γενικά υπάρχει πρόβλημα με το κέντρο σε θέματα εργασίας

13.  Έχει παρατηρηθεί ότι οι νταλίκες ξεκινούν πριν την έναρξη της βάρδιας

14.  Πρέπει να σταθεροποιηθεί το πρωινό διάλειμμα όπως και στις υπόλοιπες βάρδιες

15.  Να σταματήσουν τα τηλεφωνήματα προς τους συνάδελφους οδηγούς για έλεγχο της απόδοσης τους που στόχο έχουν την τρομοκρατία και ται την εντατικοποίηση της εργασίας τους κάτι που αυξάνει το κίνδυνο ατυχήματος

16.  Να μην τρέχουν μέσα στις προβλήτες με τα αυτοκίνητα οι επόπτες, οι εργολάβοι και οι τυχόν άλλοι έχοντες εργασία για να μην υπάρξει ατύχημα με νταλίκα

17.  Όταν δεν υπάρχει πολύ δουλειά κλέινουν τα φώτα σε διάφορες περιοχές του λιμανιού.Για λόγω οικονομίας λοιπόν αυξάνονται οι κίνδυνοι ατυχήματος

18.  Να δοθούν σε κάθε λιμενεργάτη γάντια καβοδεσίας όπως γίνεται και στο συνεργείο του κυρίου Καλογερά.Δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι υπάρχει κάποια υπόννοια διαχωρισμού των συναδέλφων

19.  Πότε θα γίνουν εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης

20.  Να σταματήσουν οι αναφορές εργαζομένων αφού ξέρετε ότι δεν έχουν καμία νομική ισχύ, αντιθέτως ο λόγος ύπαρξης τους είναι επικοινωνιακός καλλιεργώντας κλίμα ανασφάλειας στους εργαζομένους

Για όλα τα ανωτέρω θέματα είναι πλέον ξεκάθαρο ότι πρέπει να πραγματοποιηθεί συνάντηση.Προτείνουμε ως ημερομηνία την Τρίτη 28 Φλεβάρη και ώρα 12:00

Εκ του Δ.Σ.

Πρόεδρος                                                                                   Γραμματέας
Μάρκος Μπεκρής                                                          Σταύρος Μαγκαφάς